Blog

Pauline stelt zich voor!

Pauline stelt zich voor!

Per 1 november heeft onze praktijk een dietist erbij: Pauline!

Graag stel ik mij aan u voor. Mijn naam is Pauline Randsdorp en in de zomer van 2007 heb ik mijn diploma voor de opleiding Voeding & Diëtetiek behaald en mag ik mijzelf diëtist noemen. Na mijn afstuderen kon ik meteen aan de slag als diëtist. Na 8 jaar werkervaring ben ik per 1 november 2015 gestart bij 2FeelBetter. Iedere maandag, dinsdagmiddag en avond en woensdag verzorg ik het spreekuur afgewisseld op de locaties MC de Coepel in Katwijk en De Burgt in Rijnsburg. Met veel enthousiasme zie ik de samenwerking met de huisartsen, praktijkverpleegkundige en andere medewerkers in de gezondheidscentra tegemoet.

Als diëtist ben ik allround opgeleid en kunt u voor alle voeding gerelateerde problematiek bij mij terecht. Ik heb veel ervaring in het begeleiden van mensen met  problemen als overgewicht, diabetes mellitus type 2, hypercholesterolemie, hypertensie, spastische darmen, COPD en ondergewicht. Het leuke aan dit werk vind ik, dat ik mensen kan helpen om zelf grip te krijgen op hun gezondheid, met behulp van voeding.

Zelf ben ik een groot voorstander van een koolhydraatarm voedingspatroon. Het is interessant om koolhydraatarm te eten wanneer je wilt afvallen of diabetes hebt. Met een koolhydraatarm dieet behoud je meer spieren en verlies je meer vet en verbeteren je bloedwaarden. Niet alleen raak je in vergelijking met een koolhydraatarm dieet het meeste gewicht kwijt, ook verlies je dat gewicht in de vorm van vet. Spierverlies door het dieet is een van de veroorzakers van het ‘jojo-effect’. Je bent succesvol afgevallen en je bent achteruit gegaan in spiermassa. Bij koolhydraatarm eet je ook extra eiwit en dat zorgt ervoor dat je spiermassa stabiel blijft of zelfs groeit afhankelijk van je beweegpatroon. Gewichtsverlies op zichzelf is niet interessant. Het gaat erom hoe jij je voelt, hoe je eruit ziet en hoe gezond je bent.

Daarnaast liggen mijn persoonlijke interesses bij sport en voeding. Ik vind het een uitdaging om mensen te begeleiden en te motiveren in het aanpassen en veranderen van hun leefstijl. Voeding en gezondheid staan dicht bij elkaar. Zelf ben ik ook minimaal 4 keer per week in de sportschool te vinden en train ik hard om mijn persoonlijke doelen te behalen. Hoe ik mezelf motiveer? Ik Begin met kleine, haalbare, realistische doelen. Je zelfverzekerdheid zal een enorme boost krijgen als je je doelen haalt, en zelfverzekerdheid is het belangrijkste ingrediënt in gedragsverandering en het creëren van nieuwe gewoonten.

De makkelijkste manier om jezelf gemotiveerd te krijgen voor de sportschool of het aanpassen van je voedingspatroon is door een reden te vinden die het waard is om voor te trainen en af te vallen. Van een kledingstuk tot een hardloopwedstrijd of een betere lichamelijke conditie. Een doel in gedachten helpt!

Comments (2)

  1. Leuk, uitbreiding van het team dus!
    Ik ben wel benieuwd wat je verstaat onder een koolhydraatarm dieet. Hoeveel procent van je voeding bestaat dan uit (waarschijnlijk langzame) koolhydraten?

  2. hoi Peyta

    Een koolhydraatarm dieet kan zo laag in koolhydraten zijn als je wilt. Koolhydraatarm is natuurlijk persoonlijk. Als iemand de helft minder koolhydraten eet dan degene gewend was, dan eet degene al koolhydraatarm. Wij rekenen niet zozeer in percentages. De koolhydraten die gegeten worden zijn juist wel de langzame koolhydraten.
    groet Sigrid

    als je persoonlijk antwoord van Pauline wilt, dan hoor ik het wel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *